Status Frøyatunnelen

Tunnel
Frøyatunnelen Foto: Trøndelag fylkeskommune

Kolonnekjøring vil bli opprettholdt inntil videre.

Dette på grunn av fortsatt for dårlig friksjon i vegbanen inne i Frøya-tunnelen. Det har gjennom gårsdagen og dagen i dag vært gjennomført flere tiltak for å få bedret friksjonen i tunnelen, uten tilfredsstillende resultat.

Det vil i løpet av natten til den 24. juli bli gjennomført fresing av vegbanen med sikte på å få etablert en tilfredsstillende friksjon og en normal trafikksituasjon i Frøyatunnelen.

Det vil være ordinært stengeregime i tilknytning til pågående oppgraderingsprosjekt med stengt tunnel fra i kveld tirsdag 23 juli fra kl. 20.30 til onsdag den 24. juli kl.06.00 med vanlig kolonnekjøring i forbindelse med nattestengingen:

• Fra Frøya 21.30 og 23.30
  • Fra Hitra 21.45 og 23.45

Den fortløpende kolonnekjøringen vil fortsette fra onsdag den 24. juli fra kl.06.00 og inntil det er fastslått tilfredsstillende friksjonsforhold som et resultat av gjennomført fresing. Det vises for øvrig til fortløpende informasjon fra VTS.

Kontakt:

Endre Rudolfsen