Trøndelag fylkeskommune har etter opplæringsloven et tydelig ansvar for nyankomne som mangler faglige- og språklige forutsetninger for å delta i og gjennomføre videregående opplæring.
Overgangstilbudet for nyankomne ungdommer som i hovedsak trenger å styrke norskferdigheter før oppstart i ordinær videregående opplæring reguleres i opplæringsloven § 9-6:
«Fylkeskommunen skal ha eit opplæringstilbod for dei som har rett til vidaregåande opplæring etter § 5-1, men som manglar faglege eller språklege føresetnader for å delta i eller gjennomføre slik opplæring»
Overgangstilbudet for de som trenger mer grunnskole hjemles etter § 9-7 "Tilbud om mer grunnskoleopplæring" og § 18-2 "Rett til førebuande opplæring for vaksne".
"Kommunen og fylkeskommunen kan tilby førebuande opplæring etter § 18-2 til dei som har rett til vidaregåande opplæring etter § 5-1, men som treng meir grunnskoleopplæring for å kunne fullføre den vidaregåande opplæringa. Opplæringa kan gi høve til å forbetre grunnskolevitnemålet".
Andre sentrale reguleringer i opplæringsloven
Retten til tilpasset opplæring, opplæringsloven § 11-1, er også sentral i planleggingen og gjennomføringen av det pedagogiske tilbudet i overgangstilbudet:
«… fylkeskommunen skal sørgje for at opplæringa er tilpassa, det vil seie at elevane får eit tilfredsstillande utbytte av opplæringa uavhengig av føresetnader, og at alle skal få utnytta og utvikla evnene sine.»
Retten til tilpasset opplæring sier noe om hvilken opplæring skolen må gi for at eleven skal få et godt læringsutbytte. For nyankomne elever er det viktig at skolen tilpasser opplæringen i alle fag. Dette er sentralt for at elevene har god progresjon i både norsk språk og andre skolefag.