Fjellandbruksmidler før 2025 - Informasjon om utbetaling

Tittel: Utsikt fra Beingårdsheia
Foto: Ragnar Schult-Jessen

I jordbruksoppgjøret 2024 ble det bestemt at ansvaret for ordningen Fjellandbruk overføres fra statsforvalterne til Trøndelag fylkeskommune. Endringen betyr at for prosjekter som fikk innvilget støtte før 01.01.2025, og som ennå ikke er avsluttet, er ansvaret for utbetaling overført til Trøndelag fylkeskommune.

Har du et prosjekt som fortsatt ikke er avsluttet, ber vi deg lese mer om prosess for rapportering i boksen «Rapportering og utbetaling» under.

Hvem skal det rapporteres til?

For rapportering og utbetaling av restmidler ber vi deg sende en e-post

E-post merkes i emnefeltet med «Fjellandbruket før 2025».

Hva må e-posten inneholde av informasjon?

  • Navn på søker og prosjekt, gjerne også opprinnelig tilsagnsnummer
  • Kontonummer og navn på kontoeier for utbetaling av tilskudd
  • Faglig rapport/oppsummering (vedlegg i e-post)
  • Prosjektregnskap attestert av statsautorisert regnskapsfører eller økonomiansvarlig dersom foretaket/søker fører regnskap internt (vedlegg i e-post)

Hvem kan søke om utbetaling?

Det er kun søkere som har fått innvilget støtte fra fjellandbruket før 2025, og som ennå ikke har avsluttet sine prosjekt, som kan søke om utbetaling.

Hvor kan jeg finne mer informasjon?

Det er viktig å sette seg inn i opprinnelig tilsagnsbrev som dere skal ha mottatt fra statsforvalterne da søknaden ble innvilget. I opprinnelig tilsagnsbrev vil dere finne informasjon om rapporteringsfrister, tilsagnsbeløp m.m.

Hvordan blir søknaden behandlet?

Trøndelag fylkeskommune behandler søknadene om utbetaling fortløpende. Vi gjør oppmerksom på at utbetalingen kan avkortes om prosjektet ikke er fullført som planlagt.

Trenger du utsatt arbeidsfrist?

Send e-post med begrunnelse til;

 

Kontaktperson

Jon Olav Veie
Rådgiver
74 17 81 92 958 70 275
Sist oppdatert 10.03.2025