Gjenbruksmaterialer ble til gapahuker

Gapahuk
De tre nye gapahukene er plassert på Nidarvoll og Sunnland skole. Foto: Trondheim kommune

Elever fra Charlottenlund, Tiller og Skjetlein videregående skole har sammen med arkitektstudenter fra NTNU bygget tre flotte gapahuker i Trondheim.

Gjenbruksprosjektet ble startet høsten 2022, og er et samarbeid mellom Trøndelag fylkeskommune, Trondheim kommune og NTNU.

Arkitektstudenter ved NTNU fikk oppgaven med å designe og utarbeide underlag for gapahukene,  som byggelever ved tre videregående skoler skulle bygge. Gapahukene er blitt bygget av gjenbruksmaterieler, og har blant annet elementer fra et gammelt bygg til Sivilforsvaret i Granåsen og gamle Nidarvoll skole.  De tre flotte gapahukene står nå ferdige ved Nidarvoll og Sunnland skole i Trondheim.

Her kan du lese hele saken til Trondheim kommune.